قبل از اينکه به يک طراح برنامه نزديک شويد ، بايد موارد زير را آماده کنيد :
درک بازار هدف و کاربر نهايي
ليست مواردي که ممکن است کاربر بخواهد با برنامه انجام دهد
فريم هاي اوليه
بودجه
اين موارد کمابيش همان چيزي است که ما در بخش قبلي به آن پرداختيم . داشتن يک استراتژي طراحي برنامه تلفن همراه ، طراحي اپليکيشن را بسيار آسان خواهد کرد .
استراتژي طراحي اپليکيشن يک فرايند داخلي است ، در حالي که فرايند طراحي برنامه مي تواند برون سپاري يا انجام شود .
مراحل اصلي طراحي اپليکيشن اندرويد و ios شامل مراحل زير است :
1? تنظيم دامنه
دامنه به آنچه بايد انجام شود ، آنچه را که مي خواهيد از برنامه به دست بياوريد و بزرگ يا کوچک بودن آن اشاره دارد . دامنه ممکن است شامل موارد زير باشد :
ماهيت برنامه – مخاطب هدف – مهمترين کارکردها و ويژگي هاي برنامه – ويژگي هاي بصري – فن آوري هاي بالقوه مورد استفاده قرار مي گيرد – سازگاري با استراتژي تجارت – ترجيحات خاص
به منظور ثبت دامنه طراحي اپليکيشن موبايل ، شناسايي همه موارد زير بسيار مهم است :
اهداف و اهداف برنامه – مراحل و زيرشاخه ها – وظايف و منابع – بودجه – برنامه
2? تحقيقات کاربر و بازار
اين مرحله اي است که طراحان UX و UI بر اساس دامنه برنامه و استراتژي برنامه به کار خود ادامه مي دهند . اين مرحله طراحي اپليکيشن شامل تحقيقات بازار و تحقيقات کاربر است . وظيفه طراحان اين است که بهترين طراحي UX را ارائه دهيد که به برنامه شما کمک مي کند تا از بين جمع شود . با انجام يک تحقيقات عميق در بازار شروع کرده و برنامه هاي موجود در صنعت خود را تجزيه و تحليل کنيد . اگر مي خواهيد يک برنامه اشتراک گذاري تصوير ايجاد کنيد ، بايد به برنامه هاي موجود براي به اشتراک گذاري تصوير ، طرح هاي رنگي آن ها ، الگوها ، جريان و غيره توجه کنيد . تحقيقات کاربر رنگ ها و مضامين را نشان مي دهد که به شما در ايجاد ارتباط عاطفي با مخاطب هدف کمک مي کند . کاربران نهايي چه نوع رنگ و سبکي را ترجيح مي دهند؟ مي توانيد از روش هاي مختلفي براي جمع آوري داده ها از کاربران بالقوه مانند نظرسنجي ها ، گروه هاي تمرکز ، کارگاه هاي طراحي و غيره استفاده کنيد .
3? طراحي قاب UX
نمايش تصويري رابط کاربري به عنوان طراحي قاب UX معروف است . شما بايد ساختاري از رابط کاربري ، انتقال و تعامل ايجاد کنيد . اين بايد براساس تحقيقات بازار ، تحقيقات کاربر ، رقابت و استراتژي باشد . مي توانيد از نرم افزار طراحي قاب استفاده کنيد يا مي توانيد يک طرح کلي ساده روي کاغذ ايجاد کنيد . در حالي که مي خواهيد در برنامه واقعي ظاهر شود ، جريان کاربر را به درستي بکشيد . مطمئناً کافي است که رابط کاربري روي کاغذ را قاب بندي کنيد . بدون نياز به انجام کارهاي اضافي و هرچه ساده تر به نظر برسد ، بهتر خواهد شد . هدف از طراحي قاب UX تعريف جريان برنامه مانند تعداد ويندوز ، دکمه است که در آن هر دکمه کاربر ، فرايند ثبت نام ، صفحه ورود به سيستم و همه چيز مربوط به قسمت جلويي برنامه شما را هدايت مي کند .
4? يک نمونه اوليه ايجاد کنيد
نمونه اوليه طراحي اپليکيشن موبايل به شما امکان مي دهد برنامه را ببينيد و احساس کنيد . بايد هر چه سريعتر ايجاد شود و هنگامي که شما داراي Wireframe UX هستيد ، ايجاد يک نمونه اوليه با وفاداري بسيار آسان است . نمونه اوليه با وفاداري کم نمونه اي از طراحي است که مي تواند بلافاصله با آماده شدن قاب سيم ايجاد شود . نيازي به هدر دادن پول روي نمونه هاي گران قيمت نيست . نه تنها يک نمونه اوليه با وفاداري بالا منابع را مصرف مي کند بلکه به زمان نياز دارد . يک نمونه اوليه فيزيکي ساده به شما نشان مي دهد که اين برنامه چگونه به نظر مي رسد . هدف از نمونه اوليه ، به هر معني ، آزمايش يا بهبود کارايي نيست . بسياري از متخصصان استفاده از نمونه هاي اوليه طراحي اپليکيشن با اطمينان پايين را براي صرفه جويي در هزينه و زمان توصيه مي کنند . به جاي هدر دادن پول براي ايجاد نمونه هاي اوليه گران ، پول خود را صرف کارکرد برنامه ، ويژگي ها و برنامه نويسي اندرويد و ios کنيد .
5? طراحي UI
طراحي اپليکيشن و نمونه سازي اوليه UX را با طراحي رابط کاربري (UI) اشتباه نگيريد . تحقيقات UX ، طراحي قاب و نمونه سازي اوليه در مورد چگونگي عملکرد برنامه در حالي که طراحي UI در مورد نحوه ظاهر برنامه است . پس از آزمايش UX ، tweaked و چندين نمونه اوليه آزمايش و نهايي شده است ، شما بايد به مرحله طراحي UI برويد . در اين مرحله ، شما بايد با نمايش بصري مفاهيم ، نقشه هاي رنگي ، فونت ها ، شکل ها ، دکمه ها ، اندازه قلم ، تصاوير ، فرم ها ، تصاوير ، انيميشن و غيره سر و کار داشته باشيد . شما بايد چندين طرح طراحي اپ موبايل را آزمايش کنيد تا ببينيد چه چيزي براي کاربرانتان بهتر است . طرح هاي رنگي ، پوسته ها ، مضامين و تمام عناصر بصري براي پيدا کردن چه چيزي مي توانند چندين بار بهم ريخته شوند . درست مانند نمونه سازي ، طرح هاي UI طراحي اپليکيشن را مي توان روي کاغذ ترسيم کرد يا مي توانيد از يک برنامه ساده براي آن استفاده کنيد که به آن با عنوان Paper App معروف است . مي توانيد نسخه هاي مختلف برنامه خود را ترسيم کنيد و ببينيد کدام يک بهتر به نظر مي رسد يا مي توانيد از يک راه حل UI استفاده کنيد .
6? انيميشن رابط
انيميشن بايد با فاز طراحي UI اعمال شود و آزمايش شود ، تا سبک هاي مختلف انيميشن را در زمان واقعي آزمايش کنيد . انيميشن به انيميشن رابط کاربر مانند نحوه نمايش صفحه جديد و چگونگي تعريف حرکات و موارد ديگر اشاره دارد . انيميشن رابط قدرت جلب توجه کاربران را دارد ، همانطور که در اصول طراحي مواد Google اشاره شده است :
“طراحي حرکت مي تواند به طور موثري توجه کاربر را به روش هايي که هم از آن اطلاع مي دهد و هم لذت مي برد ، راهنمايي کند . از حرکتي براي انتقال هموار کاربران بين زمينه هاي پيمايش ، توضيح تغييرات در ترتيب عناصر روي صفحه و تقويت سلسله مراتب عناصر استفاده کنيد . “
انيميشن بايد به جاي يک عنصر طراحي اپليکيشن ساده ، کاربردي باشد .
7? برنامه ريزي معماري نرم افزار
اين شايد مهمترين بخش کل مراحل طراحي اپليکيشن موبايل باشد . هدف اصلي برنامه ريزي معماري نرم افزار مقياس بندي برنامه ، بهتر کردن آن از نظر عملکرد و طراحي است .
اين به عنوان مرحله موازي طراحي انجام مي شود .
اين شامل کل تيم از جمله طراحان ، برنامه نويسان و مديران است . هدف اين است که با استفاده از ساختار معماري نرم افزار ، مراحل اوليه و باطن نرم افزار بهبود يابد . خواستار بحث و گفتگو سازنده منظم در سيستم عامل ها ، چارچوب ها ، لايه هاي انتزاعي ، سکوهاي طراحي ، فناوري ، مؤلفه ها و غيره است . هدف از برنامه ريزي معماري تعريف يک راه حل ساختاري است که کليه نيازهاي فني ، عملياتي ، تجاري ، کاربري ، کاربر و سيستم را برآورده کند .
8? توسعه برنامه
اين مرحله است که برنامه نويسي شروع مي شود و توسعه دهندگان شروع به ايجاد برنامه مي کنند . اين کاري است که توسعه دهندگان طراحي اپليکيشن بايد انجام دهند ، بنابراين مطمئن شويد که با بهترين برنامه نويسان سروکار داريد . بسته به انتخاب شما ، برنامه براي اندرويد يا iOS قابل توسعه است . به جاي ايجاد برنامه براي چندين سيستم عامل به طور همزمان ، روش بهتر ايجاد اول برنامه براي يک پلتفرم است .
با پايان اين مرحله ، برنامه تلفن همراه شما آماده خواهد شد (يعني مقياس پذير ، منطبق با استراتژي ، داراي همه قدرت ها ، طراحي خوبي است و هموار کار مي کند) .
9? تست کردن
وقتي ميانگين شکست در تست برنامه براي اندرويد 16?4? است ، نمي توانيد برنامه خود را بدون آزمايش تحويل دهيد . هدف از آزمايش اين نرم افزار اطمينان از عدم وجود اشکالات است و برنامه آنطور که انتظار مي رود کار مي کند . مراحل مختلفي از مراحل تست برنامه وجود دارد . اين نوع از روند دقيق آزمايش ، اطمينان حاصل مي کند که برنامه شما بدون نقص کار مي کند . انواع مختلفي از آزمايش وجود دارد و يک رويکرد مناسب براي تست انواع مختلف است .
آزمايش عملکردي – تست حافظه – آزمون عملکرد – تست امنيتي – آزمايش وقفه – تست قابليت استفاده
اين برنامه را مي توان در خانه به صورت برون سپاري تست کرد يا اينکه توسعه دهندگان طراحي اپليکيشن موبايل مي توانند آزمايش مقدماتي را انجام دهند . آزمايش کنندگان برنامه موبايل نبايد از برنامه نويسان يا شرکاي توسعه دهندگان شما باشند .
10? انتشار
سرانجام ، زمان آن رسيده که برنامه خود را پس از گذراندن آزمايشات ، منتشر کنيد .
برنامه بايد به فروشگاه برنامه مناسب مانند گوگل پلي ، بازار و اپ استور ارسال شود . زمان زيادي طول خواهد کشيد زيرا بيشتر برنامه ها قبل از انتشار بررسي مي شوند . تا يک هفته طول مي کشد تا برنامه تأييد کند ، بنابراين نسخه خود را مطابق با آن برنامه ريزي کنيد .
بسياري از توسعه دهندگان بر اين باورند که براي راه اندازي برنامه موبايل بايد از يک استراتژي انتشار مناسب استفاده شود .
، ,برنامه ,مي ,طراحي ,کنيد ,يک ,طراحي اپليکيشن ,است که ,ها ، ,مي کند ,خود را ,طراحي اپليکيشن موبايل ,اوليه طراحي اپليکيشن ,دهندگان طراحي اپليکيشن ,توسعه دهندگان طراحي
درباره این سایت